Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Sony
    Rider
    • 2015
    • 341
    • Octavia II (1Z3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    Zamieszczone przez joe_simpson
    Chodzi mi o to ze skoro zmieniam olej co roku lub co 15 tys to czy moge sobie przejsc z Q1 na Q2 czyli z normy 503,504 na 501, 502 ??
    Oczywiście.

    Komentarz

    • tokolosz
      Rider
      • 2010
      • 519
      • Volvo

      Wczoraj do brata na warsztat przyjechało Audi A3 SB 1.4 TSI 122 - łańcuch przeskoczył - na razie koszt części 820pln za komplet. Ciekawe, czy zawory dostały?
      Grand Scenic 2.0T Initiale 05'
      Służbowe: Berlingo 1.6hdi 92 Selection 15'
      Była 4 x Octavia: 04' O1 fl Elegance Combi ASV
      08' O2 Elegance Combi BKC
      11' O2 fl Elegance Combi CDAA
      99' O1 SLX Combi AHF

      Komentarz

      • cviartus
        Classic
        • 2016
        • 3

        Witam. Posiadam octavie rocznik 2009. Samochód kupiłem w 2014 z przebiegiem 136tys. W historii miał wymianę rozrządu przy przebiegu 50tys, następnie przy 80tys wariator w 2012 roku. Samochód od samego początku odpalał z charakterystycznym klekotem. Dzis mam przebieg 155 tys. Tydzień temu rozrząd przeskoczył także jestem już po wymianie całości tego elementu. Części oryginalne, a robocizna w nieautoryzowanym serwisie cieszącym się dobrą renomą. Koszt 1300zł i dwa lata gwarancji. Zastanawiam się jak długo będzie ok. Tak jak większość z Was czytałem wszystko co tu opisujecie i pocieszałem się, że mnie to nie dotyczy. Pozdrawiam
        cviartus

        Komentarz

        • Sony
          Rider
          • 2015
          • 341
          • Octavia II (1Z3)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          cviartus,
          napisz coś bliżej :?: - to może być ważne dla osób planujących wymianę rozrządu.

          Zamieszczone przez cviartus
          W historii miał wymianę rozrządu przy przebiegu 50tys, następnie przy 80tys wariator w 2012 roku
          Jakie numery były na nowych wymienionych wówczas częściach (łańcuch, napinacz, wariator)? - chodzi o to czy te wstawione to części poprawione, czy jeszcze starego typu.

          Zamieszczone przez cviartus
          Samochód od samego początku odpalał z charakterystycznym klekotem
          Terkotanie (jakby szurowanie łańcucha), czy głośna praca ?. Przy każdym odpalaniu silnika, czy od czasu do czasu, na zimno po nocy czy na ciepło ?

          Zamieszczone przez cviartus
          Tydzień temu rozrząd przeskoczył także jestem już po wymianie całości tego elementu.
          Jakie były objawy przeskoczenia, jakie uszkodzenia w silniku ? Które części rozrządu wymieniono, czy z tymi samymi numerami jak te po wcześniejszej wymianie czy inne/jakie ?

          Na jakich olejach silnikowych auto jeździło (lepkość, marka) ?

          Komentarz

          • cviartus
            Classic
            • 2016
            • 3

            Olej castrol 5w40.
            Łańcuch słyszalny rano przez 3s a później klekot około minuty. Jakby diesel.Po każdej dłuższej przerwie.
            Wariator wymieniony na akcji na teorytycznie poprawiony. Tak pisze z książce serwisowej.
            Wymiana całości rozrządu. Czyli komplet który wchodzi w skład rozrządu. Łańcuch napinacz prowadnice itd. W serwisie powiedzieli mi że numery się różnią od tych które miałem więc myślę że są poprawione. Do tego wymienili mi pasek wielorowkowy 6PK1733. Rolka paska E2W5778BTA. Rolka prowadząca pasek EVR55779.Te wyżej opisane elementy dodatkowo kosztowały 218zł.
            Objawy to spadek mocy , nierówna praca silnika, wypadający zapłon , no i wiadomo check. Tyle mam info. Pozdrawiam

            [ Dodano: Wto 05 Kwi, 16 00:05 ]
            Jeszcze jedno. Awaria stała się przy odpalaniu auta z dzień. Rozrząd przeskoczyl o dwa oczka. Na szczęście silnikowi nic się nie stało.
            cviartus

            Komentarz

            • Tichy
              Rider
              • 2010
              • 544

              W którym roku była ta pierwsza wymiana (przy przebiegu 50tys. km)?

              Komentarz

              • kkuligowski
                Ambiente
                • 2010
                • 178
                • Octavia II (1Z3)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                Posiadam autko z tym silnikiem od stycznia i wczorajsze "odgłosy" podczas odpalania doprowadziły do małych dreszczy.
                Samochód 100 km po przeglądzie z wyminą oleju na Castrol syntetyk. Przebieg troszeczkę ponad 70 tys km.
                Wczoraj podczas odpalania na ciepłym silniku 2 razy odgłos raczej kosiarki do trawy (nie diesel). Metaliczne trzeszczenie całego silnika przez 2-3 sekundy a potem błoga cisza.
                Po powrocie jeszcze kilka prób i wszystko ok (oczywiście tak na słuch)
                Na zimnym co rano jest cisza.
                Model auta 2012 wiec teoretycznie poprawiony.
                Zastanawiam się czy to już pora na wymianę rozrządu :?: :shock:
                Nabytek w 04.2010 r czyli 2,0 TDI.
                Po drodze Verso 2,0 D4D, Auris 1,6 Velmatec
                A teraz jest 1,4 TSI z 2012

                Komentarz

                • rlapinski
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 138

                  Zamieszczone przez cviartus
                  Olej castrol 5w40.
                  Łańcuch słyszalny rano przez 3s a później klekot około minuty. Jakby diesel.Po każdej dłuższej przerwie.
                  Wariator wymieniony na akcji na teorytycznie poprawiony. Tak pisze z książce serwisowej.
                  Wymiana całości rozrządu. Czyli komplet który wchodzi w skład rozrządu. Łańcuch napinacz prowadnice itd. W serwisie powiedzieli mi że numery się różnią od tych które miałem więc myślę że są poprawione. Do tego wymienili mi pasek wielorowkowy 6PK1733. Rolka paska E2W5778BTA. Rolka prowadząca pasek EVR55779.Te wyżej opisane elementy dodatkowo kosztowały 218zł.
                  Objawy to spadek mocy , nierówna praca silnika, wypadający zapłon , no i wiadomo check. Tyle mam info. Pozdrawiam

                  [ Dodano: Wto 05 Kwi, 16 00:05 ]
                  Jeszcze jedno. Awaria stała się przy odpalaniu auta z dzień. Rozrząd przeskoczyl o dwa oczka. Na szczęście silnikowi nic się nie stało.
                  Ten klekot to taki jak na filmiku kolegi poniżej?

                  Zamieszczone przez kempes111
                  Witam

                  Osoby, które miały problem z rozrządem mogłyby mi udzielić odpowiedzi czy mniej więcej takim hałasem to się objawiało? - https://youtu.be/zrt7R0oNAVU

                  Jeśli tak to coś mi tu nie pasuje bo w tym wątku piszecie, że problem nie występował po 2010r. a mój 1.4 TSI CAXC jest z października 2011r.

                  Klekocze oczywiście zawsze po odpaleniu, mam 75tyś km przebiegu i występuje to od jakichś 30k km, ewidentnie się nasila. Czasami słyszę jak rzęzi nawet po przejechaniu kilkuset metrów, jednak zdecydowanie częściej cichnie już po paru sekundach od odpalenia, więc wszystkie objawy walniętego rozrządu raczej się zgadzają.

                  Zrobiłem wycieczkę po okolicznych aso vw i różnych nieautoryzowanych serwisach i co ciekawe najmniej bo 3tyś zł brutto za wymianę kompletnego rozrządu (wraz z wariatorem i robocizną) życzy sobie jedno z ASO skody. Jeszcze chcę się upewnić czy wg. Was jest to rozrząd czy może jakieś inne cholerstwo skoro po 2010r. problemu już nie było.

                  Komentarz

                  • cviartus
                    Classic
                    • 2016
                    • 3

                    Ja wymieniłem za 1300 oczywiście bez wariatora. On jest ok bo był wymieniony w 2012 tak jak pisałem powyżej. Ta część jest niestety mega droga.

                    [ Dodano: Sro 06 Kwi, 16 20:10 ]
                    Odgłos spod maski podobny do mojego przypadku. Ja też tak jeździłem przez 20000. Może będzie ok. Ogólnie chyba nie ma co panikować. Pisałem o swoim przypadku tylko po to żeby powiedzieć że jednak awaria może się zdarzyć. To chyba nie reguła. Taka mam nadzieję.
                    cviartus

                    Komentarz

                    • Sony
                      Rider
                      • 2015
                      • 341
                      • Octavia II (1Z3)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      Zamieszczone przez kkuligowski
                      Wczoraj podczas odpalania na ciepłym silniku 2 razy odgłos raczej kosiarki do trawy (nie diesel). Metaliczne trzeszczenie całego silnika przez 2-3 sekundy a potem błoga cisza.
                      Czy odgłos przypomina szurający łańcuch lub podobnie, czy było to walenie w silniku - możesz bliżej określić ?

                      Jeśli masz możliwość to spróbuj ten dźwięk nagrać - raczej będzie się to powtarzało z różnym nasileniem i w różnych warunkach.

                      [ Dodano: Czw 07 Kwi, 16 22:26 ]
                      Powiedzcie mi, czy przy problemie z napinaczem lub/i łańcuchem rozrządu, czy też z wariatorem zmiennych faz rozrządu owe krótkotrwałe szuranie/terkotanie przy uruchamianiu silnika występuje zawsze/regularnie ( czyli za każdym razem) z rana lub przy każdym odpalaniu silnika :?: - czy też występuje ono nieregularnie (raz odpala z zaterkotaniem, raz normalnie).

                      Jeszcze jedno, jak odróżnić po objawach problem z wariatorem od problemu tylko z łańcuchem i napinaczem :?:

                      Komentarz

                      • Tichy
                        Rider
                        • 2010
                        • 544

                        kkuligowski, cviartus, czy aby w Waszym przypadku nie jest to problem z napinaczem? Ostatnia jego wersja (info od kolegi LUKI) jest z 2014 roku także żaden z Was jej raczej nie ma....

                        Komentarz

                        • kkuligowski
                          Ambiente
                          • 2010
                          • 178
                          • Octavia II (1Z3)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          dziękuje za podpowiedzi
                          zastanawia mnie tylko że od kilku dni jest "cisza" a problem wystąpił na rozgrzanym silniku w tym najcieplejszym dniu tej wiosny (było ponad 24 stopnie)
                          Czytam o tych "wadliwych" rozrządach i wszędzie piszą że "przy odpalaniu rano albo na zimnym silniku" a mój co odmienny jest?
                          Zastanawia mnie temat zaworów bo słyszałem że są samo regulujące (nie bardzo się znam) i może jak silnik się rozgrzał to taki efekt. Co prawda jestem po wymianie oleju ale prawdę mówiąc samochód odebrałem po wszystkim i ograniczyłem się do wpisu w książce. Może mechanik "zaoszczędził" i nadal ma używany olej.
                          Może macie jakieś inne pomysły na efekt kosiarki na gorącym silniku?
                          Nabytek w 04.2010 r czyli 2,0 TDI.
                          Po drodze Verso 2,0 D4D, Auris 1,6 Velmatec
                          A teraz jest 1,4 TSI z 2012

                          Komentarz

                          • boonsaw
                            Rider
                            • 2015
                            • 260
                            • Octavia II (1Z3)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            kkuligowski,
                            Tez tak mam ze hałasuje głównie na rozgrzanym silniku po niedługim postoju. Teraz po wyminie oleju jest cisza , ale wiem ze to przejściowe i jeszcze w tym miesiącu robię porządek z rozrządem.

                            Komentarz

                            • rlapinski
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 138

                              Zamieszczone przez kkuligowski
                              dziękuje za podpowiedzi
                              zastanawia mnie tylko że od kilku dni jest "cisza" a problem wystąpił na rozgrzanym silniku w tym najcieplejszym dniu tej wiosny (było ponad 24 stopnie)
                              Czytam o tych "wadliwych" rozrządach i wszędzie piszą że "przy odpalaniu rano albo na zimnym silniku" a mój co odmienny jest?
                              Zastanawia mnie temat zaworów bo słyszałem że są samo regulujące (nie bardzo się znam) i może jak silnik się rozgrzał to taki efekt. Co prawda jestem po wymianie oleju ale prawdę mówiąc samochód odebrałem po wszystkim i ograniczyłem się do wpisu w książce. Może mechanik "zaoszczędził" i nadal ma używany olej.
                              Może macie jakieś inne pomysły na efekt kosiarki na gorącym silniku?
                              Miałem taki problem. W 2014 wymieniłem kompletny rozrząd razem z nastawnikiem i to pomogło. Niestety nie załapałem się na nowy napinacz i w tej chwili mam problem ze stukaniem na zimnym silniku. Na wtorek jestem umówiony na kolejną wymianę rozrządu z napinaczem już w wersji 03C109507BA.

                              Komentarz

                              • Sony
                                Rider
                                • 2015
                                • 341
                                • Octavia II (1Z3)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                Możecie się wypowiedzieć ?
                                Zamieszczone przez Sony
                                Powiedzcie mi, czy przy problemie z napinaczem lub/i łańcuchem rozrządu, czy też z wariatorem zmiennych faz rozrządu owe krótkotrwałe szuranie/terkotanie przy uruchamianiu silnika występuje zawsze/regularnie ( czyli za każdym razem) z rana lub przy każdym odpalaniu silnika - czy też występuje ono nieregularnie (raz odpala z zaterkotaniem, raz normalnie).

                                Jeszcze jedno, jak odróżnić po objawach problem z wariatorem od problemu tylko z łańcuchem i napinaczem
                                boonsaw, jakiego oleju teraz użyłeś ?

                                Komentarz

                                • jacog
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 420
                                  • Felicia I (6U1)

                                  Umawiałem w ASO Oct 1.4TSI (2009r, 86kkm) na wymianę kompletnego rozrządu. Pytając o partycypacje skody w naprawie oczywiście odpowiedz negatywna: że auto za stare, że to nie jest wada fabryczna i wcale tego często nie robią. Wiadomo ściema. Po naprawie siostra odbiera auto i przy załatwianiu papierologii w międzyczasie były dwie osoby i o co pytały: o wymianę rozrządu w TSI. Tępe ch....

                                  A jeszcze dobre było jak pan stwierdził, że klekotanie przy odpaleniu to normalne - głupio wyglądał jak mu pokazałem zrzut z erwina dot tego tematu.

                                  Koszt naprawy jedyne 3500zł (Opole, we Wrocławiu wycenili na 3300zł)

                                  Komentarz

                                  • boonsaw
                                    Rider
                                    • 2015
                                    • 260
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    Sony,
                                    FUCHS TITAN SUPERSYN LL 0W40 i nie jest to przypadkowy olej konsultowałem się z moim "człowiekiem od oliwy" z tym ze zaznaczył zeby wymieniać max co 15 tyś

                                    Komentarz

                                    • Sony
                                      Rider
                                      • 2015
                                      • 341
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      Zamieszczone przez boonsaw
                                      Sony,
                                      FUCHS TITAN SUPERSYN LL 0W40
                                      Dzięki, wysłałem do Ciebie e-maila.

                                      Zamieszczone przez jacog
                                      to nie jest wada fabryczna i wcale tego często nie robią. Wiadomo ściema. Po naprawie siostra odbiera auto i przy załatwianiu papierologii w międzyczasie były dwie osoby i o co pytały: o wymianę rozrządu w TSI.
                                      To jest właśnie ich (czyt. Skody) przemyślane rozwiązanie :evil: . Nie przyznawać się i robić po cichu. Zamiast akcji przywoławczo-naprawczej mają kolosalne oszczędności, bo rozrządu nie wymieniają "z urzędu" we wszystkich autach.

                                      Komentarz

                                      • crom.de
                                        RS
                                        • 2012
                                        • 1545
                                        • Superb II (3T4)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                        Koszt naprawy jedyne 3500zł
                                        z wariatorem tak?
                                        - Superb
                                        - Panda 1.2

                                        Komentarz

                                        • jacog
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 420
                                          • Felicia I (6U1)

                                          crom.de, tak z wariatorem (sam jego koszt we Wrocławiu to 2100-12% rabatu, w Opolu był tańszy ale robocizna 2x droższa), nie widziałem jeszcze faktury z listą części - mam nadzieje, że koła zębate też wymienili

                                          Komentarz

                                          • Sony
                                            Rider
                                            • 2015
                                            • 341
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                            LUKI, możesz dla mnie sprawdzić po VIN Octavii, wysyłam na PW ?

                                            Komentarz

                                            • crom.de
                                              RS
                                              • 2012
                                              • 1545
                                              • Superb II (3T4)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              Porobilem testy organoleptyczne: nie dajecie się schłodzić turbinie to rozrząd rzęzi. :wink:
                                              - Superb
                                              - Panda 1.2

                                              Komentarz

                                              • Seba
                                                Classic
                                                • 2016
                                                • 15

                                                Witam wszystkich,

                                                Co powiecie Panowie na taki przypadek:
                                                iCloud Photo Sharing lets you share just the photos you want with just the people you choose.

                                                Pacjent Golf 6, 1.4 tsi CAXA 2010r., przebieg 120tyś. Walcze z tym juz z dwa lata, na początku zdarzało sie to okazjonalnie, tylko w zimne poranki, ostatnimi czasy zdarza się nawet jak jest ciepło (po dłuższym postoju) ale dużo ciszej. Byłem w kilku ASO, nic nie wiedzą, jedni, że popychacze, inni, że może jednak rozrząd (nastawnik). Wymiana/sprawdzenie popychaczy to 2,5-3tyś bez gwarancji, że pomoże. Bardzo mi to przypomina filmik ze strony 85 użytkownika kempes111 https://youtu.be/zrt7R0oNAVU Napisałem do niego PW ale nie bywa tu już chyba. Po rozgrzaniu stukanie całkowicie zanika, osiągi, zużycie paliwa wszystko ok. Może ktoś coś słyszał podobnego i coś doradzi. Stawiacie na popychacze czy może jednak coś z rozrządem?


                                                P.S.
                                                Nastawnik wymieniony w 2012r. na 03C109088E
                                                Rozrząd (napinacz, ślizgi, łańcuch) wymieniony pod koniec 2013r.
                                                Olej, filtry zmieniane co 15tyś, ostatnio Millers EE 5w30

                                                Komentarz

                                                • crom.de
                                                  RS
                                                  • 2012
                                                  • 1545
                                                  • Superb II (3T4)
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                  Seba, spec że mnie żaden brzmi jednak jak rozrząd. Choć słyszy się gorsze odpalania TSI.
                                                  - Superb
                                                  - Panda 1.2

                                                  Komentarz

                                                  • Seba
                                                    Classic
                                                    • 2016
                                                    • 15

                                                    Odpalanie to pikuś, to pukanie dalej jest większym problemem.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...